Nietzsche var är du

Ett argument är inte längre än ens tunga

och fiskarna har accepterat näten

du drar dig fram i tillvaron

längs en hjälplina av taggtråd

 

bomber säkras och attrapper exploderar

man köper drömda charterresor

bort dit stranden inte når

 

Fleetwood Macs your own way

åker slalom mellan tankarna

och Ulf Lundell dricker rom i regnet

 

odödliga pajkastare flimrar förbi

i det historiska perspektivfönstret

mitt inne i en köpt svimning

 

on the road med

Kant och Hemingway i fickan

Borchert och Kafka är också med

deras tankar krossar grässtrån

 

guds bästa barn

står till knäna i nattvardsvin

medan de överblivna

kajkar runt i ranka plywoodbåtar

ute på djupet

när rean pågår för fullt

och råttorna kilar ut och in

i de döda bland vansinnets ruiner

 

Nietzsche var är du

 

(vondrak 95)

About Semper idem

Efter många år i utbildningens tjänst och med en obotlig nyfikenhet på flora och fauna har jag samlat på mig kunskap som jag gärna förmedla vidare till andra. Mitt intresse för jakt har lett mig otaliga steg genom skog och mark och gett mig många minnesvärda upplevelser och insikter som jag vill kunna dela med mig. Många av mina artiklar med "naturligt" innehåll har publicerats. Viltet, växter och människan är nyckelorden i mina naturnära föredrag och föreläsningar. Har dessutom ett stort intresse för litteratur, konst och musik. Tycker om att arbeta med ordbruk och bokstavsskötsel.
Det här inlägget postades i Personligt. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar