I huvudet på en hund III

2010-02-07

Nisse (taxen alltså) tittar på mig på sitt vanliga, lite kluriga sätt samtidigt som han hör regnet ösa ner utanför. Inget bra!

Just nu – när jag ligger här under min filt – tycker jag att mitt liv är rätt så angenämt…

Men – det som stör mig är tanken på dessa arga, vilsna individer i nedre medelåldern som tycks ha hamnat (och fastnat) i en postpubertal “Sturm-und-Drang” period. Missförstådda, arroganta, isolerade och – föraktade. Ingen vill prata med dem. Och det kanske är problemet. Ingen vill prata med dem. Ingen vill bjuda in dem till dialog i politikens högborg. Själva tycks de envist klamra sig fast vid sin taktik: Undvikande av konkreta svar och ständigt upprepande sina främlingsfientliga och härvidlag ganska slitna formuleringar kring invandringspolitiska frågor…

Hur orkar de…?

About Semper idem

Efter många år i utbildningens tjänst och med en obotlig nyfikenhet på flora och fauna har jag samlat på mig kunskap som jag gärna förmedla vidare till andra. Mitt intresse för jakt har lett mig otaliga steg genom skog och mark och gett mig många minnesvärda upplevelser och insikter som jag vill kunna dela med mig. Många av mina artiklar med "naturligt" innehåll har publicerats. Viltet, växter och människan är nyckelorden i mina naturnära föredrag och föreläsningar. Har dessutom ett stort intresse för litteratur, konst och musik. Tycker om att arbeta med ordbruk och bokstavsskötsel.
Det här inlägget postades i Hund, Tankar. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar