På väg ut

Skål för ledigheten!  Nu är den slut – ledigheten!

Sommaren – en tid av lättja för många – är på väg ut i periferin och hösten blir alltmer påtaglig. Dags för naturnära aktiviteter som gör gott för kropp och själ.

Kräftfisket blev ingen hit. 11 kräftor hade vandrat in i några av de sammanlagt 22 utsatta burar. Nej, Det fick bli svampplockning efter detta föga upphetsande resultat. Och svamp blev det…

Efter någon timme i skogen ligger det som nu skall rensas framför mig på bordet. ÄLSKADE KANTARELLER!

Skaplig skörd...

About Semper idem

Efter många år i utbildningens tjänst och med en obotlig nyfikenhet på flora och fauna har jag samlat på mig kunskap som jag gärna förmedla vidare till andra. Mitt intresse för jakt har lett mig otaliga steg genom skog och mark och gett mig många minnesvärda upplevelser och insikter som jag vill kunna dela med mig. Många av mina artiklar med "naturligt" innehåll har publicerats. Viltet, växter och människan är nyckelorden i mina naturnära föredrag och föreläsningar. Har dessutom ett stort intresse för litteratur, konst och musik. Tycker om att arbeta med ordbruk och bokstavsskötsel.
Det här inlägget postades i Natur. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar